Werp je idee op

Hard Ball, een innovatiewedstrijd die de bal én de man/vrouw speelt.

Van pril idee over technisch ontwerp tot tastbaar prototype, afgewerkt met een passende merkidentiteit. Dat is het wat Hard Ball kostenloos zal waarmaken voor één beloftevol project. Wij, Frédéric Boonen (Boonen Design Studio), Tom Castermans (Tenco prototyping& low volume production) en Simon Kempeneers (Quick Brown Foxes brandbuilders) bundelen daarvoor onze krachten. Gewoon, omdat toch iemand de innovatie-bal aan het rollen moet brengen.
Vergeef ons alvast de naam, en het schijnbare mannenclubje. Het zegt allicht wat over onze bedrijfswereld dat tot hier vooral de mannelijke ondernemers enthousiast werden over onze plannen. Wees gerust, vrouwen en hun straffe ideeën zijn meer dan welkom. 

De naam van ons initiatief heeft namelijk niets te maken met het testosteron-gehalte van onze ploeg. Wel met het feit dat we prille ideeën willen omzetten in harde, tastbare resultaten. We kozen voor een naam met ballen omdat we willen bewijzen tot wat onze maakindustrie hier in staat is. Innovatie begint bij straffe ideeën en even straffe mensen. Die zijn hier genoeg, maar om te scoren, moet je uiteraard op het veld staan. Om dat makkelijker te maken, lanceren we ‘a whole new ball game’.

Play it forward

Ondernemen is een ploegsport, scoren doe je samen. Daarom verzamelen we rond ons partner-ondernemers bij wie het innovatievuur net zo hard brandt. Wat ons allen bindt: de goesting om iets waardevols te creëren, de wens om ervaring door te geven aan mensen die er wat aan hebben en het besef dat je de handen uit de mouwen moet steken om iets positief op gang te brengen. 

Daarom is Hard Ball niet de zoveelste Dragon’s Den. We hebben niet de intentie om mensen in een schietkraam te zetten, wel om kansen te creëren voor elkaar, netwerken te bouwen en goede ideeën naar een succesvol niveau op te tillen. 
De deelnemers blijven eigenaar van hun idee, we bespreken met de winnaar wat de beste en meest geprefereerde weg is naar duurzame waarde. En die waarde gaat voor ons veel verder dan het financiële. Onze jury selecteert het winnende idee op economische en maatschappelijke waarde, haalbaarheid en de persoonlijke klik. Want we spelen niet enkel de bal, harde business gaat net zo goed om soft skills.

Kortom, Hard Ball is een uitnodiging aan gemotiveerde mensen om met ons mee op het veld te stappen. 

Let’s roll.